dijous, 15 de març del 2012

Activitat 2n dossier


CONCEPTE DINFANT
Al llarg de les assignatures realitzades fins ara, heu parlat en diferents ocasions sobre l’infant.
DEFINIEIX què és per a tu un infant i com l’entens.
Aquest concepte l’hem anat construint des de que varem començar la carrera, però si us tinc que ser sincera quan hem demanen que el defineixi, la majoria de vegades no ser per on tinc que començar.
La imatge d’infant psicològica i pedagògica, on s’ha posat en evidencia els buits més que els plens i que s’ha subrallat el que l’infant no és i el que no té; més que lo que és i el que té. Cal dir que:
  • L’infant és protagonista i constructor juntament amb el mestre del sentit de la seva pròpia vida. Són els autèntics protagonistes; juguen, experimenten, treballen, observen, modelen, llegeixen, escolten, es fan preguntes, es demanen el per què de les coses, desafien el pensament,...
  • L’infant com a subjecte polític i social, amb una imatge d’infant fort, ric, potent i competent, no excloent les seves necessitats, sinó ressaltant els seus recursos i drets.
  • L’infant portador de valors i drets, valors com solidaritat, desig, somni, oportunisme.
  • L’infant que cada dia posa davant nosaltres aquesta responsabilitat, la de ser únic, femení o masculí, la seva essència i el seu sentit d’humanitat.
  • Segons Lacan, l’infant és com un ésser que fluctua, que es perd i torna a fluir el no res.
Totes aquestes idees claus que he exposat posteriorment són les que per jo defineixen el concepte de infantesa. Com s’ha pogut observar va molt relacionada amb l’idea que té Loris Malaguzzi. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada