Experiències i propostes 0-3 anys
D TREBALL EN EQUIP
El treball en equip és una feina molt important que es
dur a terme al llarg del curs escolar. A simple vista pot semblar que el
treball en equip és una tasca molt senzilla i que tots els infants la capten de
seguida, però a la realitat això no és així ja que hi ha un procés. El que
passa que per a alguns infants aquest procés és senzill i per altres els
resulta bastant difícil.
El treball en equip significa compartir, respecte,
confiança, estimar, comunicar-se, opinar,
jugar junts, deixar, ... Si totes aquestes coses es compleixen vol dir que
tenim moltes possibilitats de fer un bon treball en equip, en canvi les
persones que no compleixen tot això és perquè no volen formar cap treball en
equip.
Anar a l’escola és un canvi molt gran per els infants, ja
que passen a tenir-ho tot per ells a compartir-ho tot. Amb això vull dir que
tot el que hi ha a l’escola (materials, joguines, mestra...) és de tothom i
tots son iguals, per tant s’han de deixar i compartir per formar un treball en
equip adequat.
Des de que faig pràctiques he pogut observar que molts
d’aquest infants no tenen assumit un bon treball en equip perquè tot ho volen
per ells i no tenen cap interès per compartir-ho amb els companys de classe.
Per tant, les escoles i les mestres han de potenciar
aquest bon treball en equip, un exemple clar són les bicicletes amb tàndem que
ofereix la possibilitat de fer un joc amb equip i passar una estona agradable
conjuntament. A part, d’aquest exemple podem trobar diversos materials i
oportunitats que ofereixin i potenciïn
aquest treball en equip. Però s’ha de dir que és una tasca que dur un
cert procés.
D MÒBILS I MURALS AMB MATERIALS A
L’ABAST
He escollit aquesta pàgina perquè l’he trobada genial.
Penso que és una pàgina on ens dona a
entendre que amb qualsevol material que tinguem a l’abast podem construir grans
obres d’arts com són els mòbils d’aquesta pàgina. Moltes de les persones ens compliquem en
comprar material per elaborar una manualitat
o un mural i el final el resultat final és pitjor o igual que aquestes
manualitats que es fan en materials
reciclats.
El fet de fer manualitats en materials portats de casa o
que tinguem a l’abast en aquell moment, personalment, és molt més significatius
perquè els infants i/o famílies han dedicat un temps especial en cercar
materials que tenen a casa i que es poden aprofitar per fer alguna cosa, per
tant té més valor això que no anar-ho a comprar i que ens ho donin tot fet.
El resultat final com he pogut observar és una obra d’art
xulíssima que ens pot servir per decorar la classe i l’escola, a més aquestes
petites coses fan que els infants es sentin orgullosos de la seva feina.
D L’ESPAI DE VIDA QUIOTIDIANA
El dia a dia a l’escola podem anar observant que hi ha
unes certes activitats que es van repetint diàriament com són: canvi de
bolquer, berenar, rentar mans, beure...Aquestes activitats és diuen rutines.
La rutina de beure aigua és una que dona bastants de
conflictes ja que moltes de les mestres es solen demanar: en got de plàstic o
de vidre? sols o amb ajuda? Beuran tots junts o quan tinguin set només?...
Moltes mestres fan aquesta activitat elles soles perquè elles són les
encarregades de donar el got a cada infant, de abocar aigua i l’única funció
que tenen els infants és agafar el got, beure i posar-lo al seu lloc. Però com
diu l’Esther Aguió a aquesta pàgina els infants que són tímids i no són capaços
de dir a la mestra que tenen set, s’esperen tot el mati fins que arriba l’hora
de berenar. Per tant, el canvi que ha fet aquesta mestra el trobo adequat ja
que considero que és bastant positiu tenir un racó on els infants puguin dur a
terme aquesta activitat quan tinguin set i no dependre de la mestra. En aquest
racó ells tindran realitzaran totes les tasques i per dir-ho d’una manera són
ells els protagonistes ja que són els que tindran que agafar el got, abocar
l’aigua, beure i posar el got al seu lloc.
En definitiva, tenir un racó d’aquest tipus dins la
classe potencia l’autonomia de cada infant, ja que ell és el protagonista de
l’acció. Tot i que ells realitzaran l’acció la mestra els vigilarà per si necessiten ajuda en qualsevol moment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada