dissabte, 5 de maig del 2012


EL PROJECTE DE MILLORA

El projecte de millora que tinc que dur a terme va sobre els contes. Aquest projecte no l’he escollit jo, sinó que les mestres del centre es varen posar d’acord i varen decidir millorar aquest aspecte dels contes ja que ho trobaven bastant interessant i significatiu.  

Al principi, quan jo vaig començar les pràctiques, les mestres tenien clar el tema que volien tractar, però no sabien prou bé el com. Després de reflexionar, les meves tutores de pràctiques i jo varem decidir muntar un racó de biblioteca i posar-lo en marxa de manera que tingui un funcionament pràctic i senzill, tant per els infants com per les famílies.
Varem trobar que els contes són una eina de les que disposem per ajudar als infants a créixer, a comprendre el món, a conèixer la vida. La narració d’un conte ajuda a enfortir els vincles familiars, a conèixer-se millor, a estimar i ser estimat.
Tal i com diu Pia Vilarrubias: “per apropar els infants al món dels llibres no n’hi ha prou en deixar-los a les seves mans. És també necessari llegir amb ells i per a ells, acompanyar-los en la recerca del sentit, estimulant la imaginació ja davant la mateixa portada del llibre i continuar mantenint la curiositat a través de les pàgines tot jugant a endevinar el final fins a descobrir-lo.”

Per muntar el racó de la biblioteca les mestres vam fer una circular pels pares on deien que si algú tenia algun conte que estes en bon estat i no l’empraven que el podien dur a l’escola i el farien servir per el racó. Després de tenir alguns llibres he anat fent un selecció dels més interessants i més adequats a la seva edat (2 anys). En aquest mateix racó cada infant trobarà un carnet on podran apuntar quins llibre se’n porten a casa, de manera que així la mestra i jo podrem tenir controlat quants i quins contes agraden més als infants.

Durant aquest darrer mes de pràctiques aniré observant com va el funcionament d’aquest racó que he muntat i després podré fer una reflexió i unes propostes de millora si és el cas. Ja us passaré les fotos del resultat final. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada