dissabte, 5 de maig del 2012


REVISAR EL MEU CONTRECTE D’APRENENTATGE


Tot  just iniciar les pràctiques vaig elaborar un contracte d’aprenentatge, en el qual hem vaig proposar assolir uns objectius al llarg de les pràctiques. Aquest objectius són:  
-        
            Participar més en les activitats rutinàries, encetar alguna conversació en els infants,...
Aquest objectiu el tinc assolit. Així com ha anat passant el temps, els infants m’han conegut molt més i jo també a ells, la qual cosa això ha fet que tant jo com ells ens trobem a gust. Aquest ha fet que jo participi més alhora de fer les activitats rutinàries i de cada vegada hi ha més conversació entre jo i els infants.

-         Més comunicació i socialització amb les docents, infants i famílies.
Al principi degut a la meva timidesa reconeixo que em costava molt tenir una conversació fluida amb les docents. Però així com ha anat passant el temps aquesta timidesa ha anat desapareixent i ha estat possible una socialització adequada i positiva entre les docents. Les tutores m’han ajudat molt perquè elles m’han aportat molta seguretat i confiança, la qual cosa això m’ha ajudat a sentir-me agust amb elles i establir una relació molt més estreta. Dia d’avui estic molt contenta amb la relació que tinc amb les meves tutores de pràctiques, ja que vaig observant que cada vegada és més estreta i més propera, la qual cosa ho trobo fantàstic.
Amb els infants, com ja he dit a l’apartat anterior també tinc una relació estreta. I amb els famílies, la relació ha anat millorant des del principi. Així com ha anat passant el temps les famílies m’han conegut més i m’han anat agafant confiança la qual cosa això és necessari per establir una relació adequada. Cal dir que sempre hi ha famílies que les sents més properes perquè des del principi t’han tingut en compte i d’altres que les sents més llunyanes. Però així i tot, estic contenta amb la majoria de les famílies.

-      Posar-me més seria alhora de cridar l’atenció als infants, utilitzant un to de veu no tant suau, ja que sinó alguns cops no es donen compte de que estic enfadada.
Aquest aspecte l’he millorat, però encara s’ha de perfeccionar perquè considero que en moltes ocasions no ser posar límits i això és fonamental dins una aula perquè sinó els infants fan el que volen i no saben reconeixen si està bé o malament. Per tant, a poc a poc tinc que anar perfeccionant aquest aspecte, ja que vull acabar les pràctiques amb aquest objectiu assolit perquè considero que és bastant important.

-         Està més segura de jo mateixa
Així com han anat passant els dies m’he anant sentit més còmoda i això ja fet que de cada vegada estigui més segura de jo mateixa. Aquest objectiu penso que el tinc bastant assolit, tot i que en alguns moments encara dubto de jo mateixa i hem pregunto: que ho sabràs fer tu sola? Seré capaç de fer-ho bé?,...Però així i tot he millorat bastant.

Per tant de tots els objectius que hem vaig proposar assolir en el contracte de principi de pràctiques, la majoria estan assolits, però alguns d’ells encara s’han de perfeccionar per tal de que jo estigui més satisfeta. A part de tots aquests també vull remarcar que durant aquest darrer més de pràctiques vull centrar-me en el projecte de millora que tinc present i vull aconseguir fer una reflexió profunda del seu funcionament. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada